Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
Page Header Logo Paedagogie
  • About
  • Login
  • Current
  • Archives
  • Editorial Team
  • Announcements
  • Indexing
  • Contact

About Journal

PAEDAGOGIE [ISSN Online: 2621-7171 & Print: 1907-8978] is journal published by Universitas Muhammadiyah Magelang in collaboration with Forum Tenaga Honorer GTT-PTT. This is a scientific journal specifically address findings about  use of techniques, methods, strategies, media in Classroom Action Research. PAEDAGOGIE has been accredited by the Indonesian Ministry of Research Technology and ranked Sinta 4 by Science and Technology Index. Published twice a year in May and November. 

  1. Home
  2. Archives
  3. Vol 13 No 1 (2018)

DOI: https://doi.org/10.31603/paedagogie.v13i1

Published: Jul 14, 2018

Full Issue

Sampul Depan (Bahasa Indonesia) Dewan Redaksi (Bahasa Indonesia) Daftar Isi (Bahasa Indonesia)

Articles

Pemanfaatan Simulator EMS untuk Meningkatkan Minat dan Kompetensi Memperbaiki Sistem Injeksi Elektronik

10.31603/paedagogie.v13i1.2029
1 - 6 Nanang Nurdiyanto
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 171

Peningkatan Keterampilan Menulis Descriptive Text melalui Genre Based Approach Berbantuan Media Instagram

10.31603/paedagogie.v13i1.2060
9 - 18 Marisatul Khasanah
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 603

Peningkatan Minat dan Prestasi Bahasa Inggris Siswa melalui Project Based Learning dengan Media Komik

10.31603/paedagogie.v13i1.2056
19 - 26 Karmila Karmila
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 206

Penggunaan Mind Mapping Berbantuan Media LCD untuk Meningkatkan Keaktifan dan Hasil Belajar PKn Siswa Kelas IV SD Negeri Purwosari

10.31603/paedagogie.v13i1.2025
27 - 36
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 180

Peningkatan Ketrampilan Menulis Teks Eksposisi dengan Menggunakan Metode Brainwriting

10.31603/paedagogie.v13i1.2086
37 - 42 Sri Avrianita Budiani
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 459

Abstracting and Indexing

 

    

Visitor Statistic

Flag Counter

Web Analytics Made Easy - StatCounter

Supported by

Tutorial Submit Article

 

>>> Other Video Tutorial

Author Information

 Peer Reviewer 

 Focus & scopes

  Submission Fee

 Publication Ethics

 Author Guidelines

  Assessment and Peer
Review

 Open Access Policy

  List of Author & Affiliation

  All Tutorial Video

Keywords
Most download last week
  • Penerapan Metode Pembelajaran SQ4R untuk Meningkatkan Keterampilan Membaca Narrative Text
    8
  • Peningkatan Hasil Belajar PAI tentang Taharah melalui Pembelajaran Berbasis Literasi Digital
    5
  • Peningkatan Hasil Belajar PKn tentang Rumusan Pancasila dengan Jembatan Pintar pada Siswa Kelas VI SD Negeri Nguwet
    4
  • Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing (Guided Inquiry) untuk Meningkatkan Hasil Belajar Kimia pada Siswa SMK
    4
  • Peningkatan Minat dan Prestasi Bahasa Inggris Siswa melalui Project Based Learning dengan Media Komik
    4

 
PAEDAGOGIE is a journal that specifically publishes articles on Classroom Action Research (CAR)

 

 Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Ver 1.4 : openjournaltheme.com