Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
Page Header Logo Paedagogie
  • About
  • Login
  • Current
  • Archives
  • Editorial Team
  • Announcements
  • Indexing
  • Contact

About Journal

PAEDAGOGIE [ISSN Online: 2621-7171 & Print: 1907-8978] is journal published by Universitas Muhammadiyah Magelang in collaboration with Forum Tenaga Honorer GTT-PTT. This is a scientific journal specifically address findings about  use of techniques, methods, strategies, media in Classroom Action Research. PAEDAGOGIE has been accredited by the Indonesian Ministry of Research Technology and ranked Sinta 4 by Science and Technology Index. Published twice a year in May and November. 

  1. Home
  2. Archives
  3. Vol 14 No 2 (2019)

DOI: https://doi.org/10.31603/paedagogie.v14i2

Published: Nov 29, 2019

Full Issue

Cover 14.2 (Bahasa Indonesia) Daftar Isi 14.2 (Bahasa Indonesia) Dewan Redaksi 14.2 (Bahasa Indonesia)

Articles

Peningkatan Hasil Belajar Ilmu Pengetahuan Sosial melalui Pembelajaran Role Playing dengan Flanel Cerita

33-36 Tia Kristanti, Hermahayu Hermahayu, Ahmad Syarif
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 95

Peningkatan Hasil Belajar PKn tentang Rumusan Pancasila dengan Jembatan Pintar pada Siswa Kelas VI SD Negeri Nguwet

37-42 Sunarso Sunarso
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 102

Penerapan Metode Pembelajaran SQ4R untuk Meningkatkan Keterampilan Membaca Narrative Text

43-48 Karmila Karmila
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 114

Mengoptimalkan Kreatifitas Prepare and Service Non-Alcohol Drink melalui Broad Based Education and Life Skill bagi Siswa SMK

49-52 Budi Hastuti
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 76

Optimalisasi Kompetensi Menulis Ilmiah Mahasiswa dengan Metode Metaanalisis

53-58 Laili Etika Rahmawati, Harun Joko Prayitno, Dyah Ayu Fajar Utami, Melati Beauty
PDF (Bahasa Indonesia)
Read Statistic: 248

Abstracting and Indexing

 

    

Visitor Statistic

Flag Counter

Web Analytics Made Easy - StatCounter

Supported by

Tutorial Submit Article

 

>>> Other Video Tutorial

Author Information

 Peer Reviewer 

 Focus & scopes

  Submission Fee

 Publication Ethics

 Author Guidelines

  Assessment and Peer
Review

 Open Access Policy

  List of Author & Affiliation

  All Tutorial Video

Keywords
Most download last week
  • Peningkatan Minat dan Prestasi Bahasa Inggris Siswa melalui Project Based Learning dengan Media Komik
    16
  • Penerapan Metode Pembelajaran SQ4R untuk Meningkatkan Keterampilan Membaca Narrative Text
    15
  • Meningkatkan Kemampuan Menyimak melalui Metode Bercerita pada Anak Usia Dini
    11
  • Pemanfaatan Simulator EMS untuk Meningkatkan Minat dan Kompetensi Memperbaiki Sistem Injeksi Elektronik
    10
  • Peningkatan Ketrampilan Menulis Teks Eksposisi dengan Menggunakan Metode Brainwriting
    7

 
PAEDAGOGIE is a journal that specifically publishes articles on Classroom Action Research (CAR)

 

 Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Ver 1.4 : openjournaltheme.com